Szkoła Podstawowa im. Gustawa Morcinka w Poczesnej
Start
Konkurs informatyczny „Od algorytmu do programu”

27 listopada 2018r.

27 listopada w Polsko-Angielskiej Dwujęzycznej Szkole Podstawowej Akademia Soward odbył się konkurs informatyczny „Od algorytmu do programu” dla uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych z powiatu częstochowskiego. Konkurs miał formę pisemną z pytaniami zarówno otwartymi, jak i zamkniętymi. Decyzją komisji nie przyznano II i III miejsca, jedynie miejsce I i dwa wyróżnienia. Jedno z dwóch wyróżnień otrzymał uczeń naszej szkoły Antoni Górecki.

Gratulujemy!!!


 
Cała Polska Czyta Dzieciom

List pani Ireny Koźmińskiej do rodziców - to warto przeczytać!

cala polska_czyta_dzieciom

ksiazka cala_polska_czyta_dzieciom

 

 

"Dzieciństwo nie polega na kolekcjonowaniu
gadżetów, lecz dobrych chwil z rodziną, dobrych wzorców
i wartości, takich jak miłość, szacunek,
poczucie bezpieczeństwa, radość..."


Drodzy Rodzice

 

Każdy z nas pragnie dla swego dziecka dobrego dzieciństwa i szczęśliwej przyszłości. Ale czy wiemy, jak to osiągnąć? Jak sprawić, by dziecko wyrosło na człowieka zdrowego emocjonalnie, samodzielnego i mądrego, otwartego na ludzi, dobrze radzącego sobie we współczesnym świecie, umiejącego wykorzystywać swoje predyspozycje i uzdolnienia? Wiele zależy od nas, rodziców.
Dzieciom przede wszystkim potrzebna jest nasza ciepła, cierpliwa obecność i przewodnictwo - rozmowy, współczucie i wsparcie, kształtowanie dobrych nawyków, ostrzeżenia, ćwiczenia w mówieniu i myśleniu, a także nasz własny przykład. To daje im wiarę w swoje siły, a także poczucie oparcia w rodzinie.
Rodzice, którym zależy na dobrym wychowaniu dziecka, wiedzą, że nie da się tego zrobić, nie poświęcając mu osobiście czasu, nie tłumacząc, nie czytając. Dziecko bowiem uczy się życia, obserwując swych najbliższych w milionach codziennych sytuacji i wspólnych zajęć. To ich styl życia, ich język i ich wartości przejmuje.
Wychowanie nie może polegać jedynie na reagowaniu na dziecięce błędy i karach za złe zachowanie. Przecież dziecko samo z siebie zwykle nie wie- bo i skąd miałoby wiedzieć? - co jest dobre, a co jest złe, dopóki mu tego spokojnie i wielokrotnie nie wytłumaczymy.
Dlatego starajmy się spędzać z dzieckiem jak najwięcej czasu. Im więcej go dla dziecka wygospodarujemy, tym lepiej. Będzie mu łatwiej odnaleźć się i mądrze poruszać we współczesnym świecie pełnym hałaśliwych atrakcji, fałszywych wartości i prawdziwych zagrożeń: od palenia papierosów i picia alkoholu, po wczesny seks, narkotyki i działania aspołeczne.
Dzieciństwo nie polega na kolekcjonowaniu gadżetów, lecz dobrych chwil z rodziną, dobrych wzorców i wartości, takich jak miłość, szacunek, poczucie bezpieczeństwa, radość.
Można wiele zrobić, codziennie czytając dziecku. Od urodzenia, gdyż zanim zacznie ono mówić i czytać, powinno się dobrze osłuchać z językiem i zbudować jak największy zasób słów, które rozumie. Ważne jest czytanie chłopcom, gdyż ich umiejętności językowe rozwijają się wolniej. Czytanie dziecku rozbudza jego wyobraźnię, dostarcza mu emocji i radości, poszerza wiedzę o świecie, przynosi dobre wzorce zachowań. Dzięki głośnemu czytaniu nauka w szkole będzie dla niego łatwiejsza i przyjemniejsza. Nie porzucajmy czytania, gdy dziecko potrafi już czytać samo. Rytuał głośnego czytania może trwać nawet wtedy, gdy jest już ono w gimnazjum. Codzienne czytanie to wspólnie spędzony czas, stałe wzmacnianie więzi i wzajemnego zaufania, a także doskonalenie najważniej­szej społecznej kompetencji - sprawnego posługiwania się językiem. Język to klucz do dobrej komunikacji z ludźmi i do samodzielnego zdobywania wiedzy. Czytanie jest jak witamina i szczepionka. Dzieci, którym czytamy, są mądrzejsze, znacznie bardziej odporne na toksyny współczesnej kultury i znacznie lepiej poradzą sobie w życiu.

 

Dlatego czytajmy dzieciom 20 minut dziennie. Codziennie!

 

Autorką listu jest pani Irena Koźmińska
Prezes fundacji ABCXXI”- Cała Polska czyta dzieciom.


 
Nasza uczennica druga w województwie śląskim

22 listopada 2018r.

Dnia 22 listopada 2018r. w Muzeum Historii Katowic odbyła się Gala wręczenia nagród laureatom VI edycji Dyktanda Niepodległościowego „Po polsku o historii”. Podczas tej uroczystości uczennica naszej szkoły Aleksandra Grzyb z kl. III B gimnazjum odebrała z rąk wicekuratora oświaty list gratulacyjny i nagrodę jako laureatka etapu wojewódzkiego konkursu. Ola zajęła II miejsce w województwie śląskim, a łącznie w dyktandzie na szczeblu wojewódzkim wzięło udział 156 uczestników. Wśród wyróżnionych był również nasz uczeń Wiktor Łuniewski z kl. III B gimnazjum i Alicja Całus z kl. VI B.
Uczniów do konkursu przygotowywali nauczyciele języka polskiego: p. Joanna Jadowska ( gimnazjum) i p. Magdalena Wąsińska ( szkoła podstawowa).

 Gratulacje!!!


 
Międzyszkolny Konkurs Matematyczny "Mistrz tabliczki mnożenia"

22 listopada 2018r.

22 listopada 2018r. w Szkole Podstawowej im. M. Kopernika we Wrzosowej odbył się Międzyszkolny Konkurs Matematyczny pod hasłem "Mistrz tabliczki mnożenia".
Naszą szkołę reprezentował Jolan Pałasz (kl. IV b), Wojciech Zamorski  (kl. IVb) oraz Jakub Cieśla (kl. IVa).
Uczniowie rozwiązywali test, w którym wykazali się bardzo dobrą znajomością tabliczki mnożenia.
Uczniowie naszej szkoły osiągnęli wysokie wyniki zajmując czołowe miejsca:I miejsce- Jakub Cieśla, II miejsce- Jolan Pałasz oraz Wojciech Zamorski - VII miejsce.

Gratulujemy!

 
„BADŻ SMOKIEM- WALCZ ZE SMOGIEM”

8 listopada 2018r.

W dniu 8 listopada 2018r w naszej szkole klasy IV i VI wzięły udział w lekcjach antysmogowych przygotowanych przez Fundację Oświecony.
Projekt „BADŻ SMOKIEM- WALCZ ZE SMOGIEM” to przedsięwzięcie ekologiczne, które informuje o przyczynach niskiej emisji i jej skutkach dla środowiska i zdrowia oraz promuje uchwałę antysmogową województwa mazowieckiego. Projekt został dofinansowany z budżetu Samorządu Województwa Śląskiego.
Celem zajęć było kształtowanie dobrych nawyków wśród uczniów i uwrażliwienie ich na potrzeby środowiska naturalnego. Bycie smokiem oznacza siłę do przeprowadzenia zmian, obudzenie mocy w dzieciach , które kiedyś staną do walki o błękitne niebo.
Uczniowie poznali źródła smogu oraz skutki jego oddziaływania na środowisko naturalne i zdrowie ludzi, poznali sposoby zmiany swojego otoczenia – w bardziej przyjazne środowisku.
Przeprowadzone Lekcje antysmogowe skłoniły dzieci do refleksji, obudziły w nich odpowiedzialną postawę antysmogową oraz zainspirowały do działań zmniejszających niską emisję.
Każdy uczeń biorący udział w zajęciach otrzymał dyplom „BADŻ SMOKIEM – WALCZ ZE SMOGIEM” . Został tym samym przyjęty do Drużyny Smoka Walczysmoga i wie jak rozprawić się ze smogiem.
Uczniowie otrzymali także zeszyty edukacyjne pełne ciekawych pomysłów na życie w lepszym, czystszym i zdrowszym świecie.

 

Maria Kosińska

 
«pierwszapoprzednia1234567następnaostatnia»

Strona 4 z 7
Copyright © 2019 Szkoła Podstawowa im. Gustawa Morcinka w Poczesnej. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL. Joomla templates
Joomla templates, business web hosting.

Reforma Edukacji

dobraszkola

reformaedukacji.men.gov.pl

Gimnazjum w Poczesnej

gimnzajum poczesna

Strona byłego gimnazjum
w Poczesnej

losowe_zdjecie_2.jpg

Z zeszytu ucznia

Prostokąt rożni się od kwadratu tym że raz jest wyższy a raz szerszy

Kto jest Online?

Naszą witrynę przegląda teraz 3 gości 

 

certyfikat interklasa

Znak Jakości Interklasa

na lata szkolne2010-2011, 2011-2012, 2012-2013

 



certyfikat1

 Szkoła z klasą

 


 

 certyfikat2

 Szkoła zaangażowana społecznie

 

 


 

certyfikat3

Spring Day in Europe


 

certyfikat bezpieczniki taurona m

Bezpieczniki Taurona


 

certyfikat puchatek m

Klub Bezpiecznego Puchatka


 

certyfikat amnesty_m

 

Certyfikat Amnesty International

projekt "Wszyscy ludzie rodzą się wolni i równi"


klub dobrej_rozmowy_m

Klub dobrej romowy


certyfikat wybieram_wode_m

"Wybieram wodę" -
program edukacyjny dla szkół podstawowych


 


zaprogramuj przyszlosc_m

Zaprogramuj przyszłość -
program edukacji cyfrowej


certyfikat klimat_to_klimat_m

"Klimat to temat"
- projekt CEO